مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 فروردین 1401 ساعت 06:272022-03-25اقتصادي

ایلام زیبا| به قدمت «علی کش» به وسعت دهلران


شهرستان دهلران که آب و هوایی خشک و گرم دارد اما از طبیعت کم نظیر و زیبا بی بهره نمانده و در قسمت جنوبی استان ایلام جای گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، شهر دهلران در دامنه جنوبی و جنوب غربی دینارکوه و در فاصله 225 کیلومتری ایلام و 120 کیلومتری شهرستان دزفول قرار دارد، شهر دهلران دارای منابع عظیم نفت و گاز، اراضی مستعد کشاورزی است که از اهمیت خاصی برخوردار است.

این شهرستان شامل چهار بخش مرکزی، موسیان، سراب میمه و زرین آباد بوده و شهر تاریخی پهله مرکز بخش زرین آباد از تاریخ و فرهنگ خاصی برخوردار است و آثاری از دوران ساسانی و اسلامی در آن به وفور یافت می شود.

 شهر میمه چون در دامنه ارتفاعات کبیر کوه قرار گرفته به عنوان نگین همیشه سبز استان مطرح بوده و حلقه ارتباطی شهرستان های آبدانان، دهلران و ملکشاهی بوده و دارای جاذبه های متنوع گردشگری است.

شهر موسیان هم به عنوان مهد کشاورزی جهان مطرح و یادمان های زیادی از دوران دفاع مقدس در آن به یادگار مانده است.

 شهرستان دهلران که به عنوان شهر ایثار مقاومت و به عنوان یکی از مناطق گردشگری در ایام بهار آنچنان زیبایی های خاصی را به خود گرفته قطعه ای از بهشت را در این منطقه باید دید که مهمترین جاذبه های این شهرستان عبارتند از: 1) تپه باستانی علی کش:  این اثر فرهنگی تاریخی در جنوب ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایلام زیبا| به قدمت «علی کش» به وسعت دهلران

ایلام زیبا| به قدمت «علی کش» به وسعت دهلران